پاسخ جوان مسلمان به اسلام ستیزان

وبلاگی برای رد شبهات ملحدین و اسلام ستیزان

پاسخ جوان مسلمان به اسلام ستیزان

وبلاگی برای رد شبهات ملحدین و اسلام ستیزان

آخرین نظرات
يكشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳ ق.ظ

عایشه رض و سن او-رد شبهات



 

 

ردیاوه گویی ملحدان درمورد عایشه رض

 

چندین سالی میشود که این شبهات کهنه در امت های اسلامی دست به دست میشود و هرزه فکران و انهایی که کینه رسول ص را در سینه دارند دست به همه نوع توهینی به این بزرگوار زدندبه حدی که در فضای مجازی که تا این لحظه ما میبینیم (تلگرام-اینترنت فضای وب-واتسپ) و مسنجرهایی که ضمینه اطلاع رسانی غلط را برای کذابان فراهم کرده است

 

 

اما بنده هم چند سالی بود که در این ضمینه مقالات زیادی را خوانده و کلیپهای زیادی دیدم وبارها و بارها در این فکر رفتم که براستی با اینهمه جواب عالمانه و عاقلانه به این شبهات بازم چرا تاکیید بر نشرش میشود؟

 

چیزی جز لج و لجبازی ملحدین و اسلام ستیزان مجازی نیست که برای اینکه وقت گذرانی کنند دست به همه نوع تند دهانی و انتقاد های ناشیانه میکنند در ادامه ابتدا به چند تیتر جذاب میرسیم برای شناختن این اشخاص :

 

1- استفاده از لغت درودبجای سلام به نام روشنفکری

 

 

2- نقدهای ناشیانه از مطالب و استفاده از عبارات گنده تر از دهان و دروغ

 

3- عایشه رض و بیوگرافی ایشان

 

4-شرح سن عایشه رض و رد شبهات

 

ابتدا موضوع اول(درود و سلام)؟

 

خیلی وقتها در فضای مجازی بخصوص تلگرام و چتهای گروهی میبنیم انهایی که با نام رونشگری و روشنفکری گروه زدند و بقول خودشان ضد تقدس است بجای استفاده از کلمه سلام کلمه درود را جایگزین میکنند چون احساس میکنند این کلمه توهین است و به معنی تسلیم و بردگی به اسلام است و احساس میکنند از اسلام فقط امده ...

که واقعا نشان از بی خبری این قشر بیسواد و نااگاه است

اماواقعیت این دو لغت در ادبیات فارسی چنین است:

گاه دیده می‌شود که «سلام» و «درود» را بجای یکدیگر بکار می‌برند و بجای سلام دادن، درود می‌گویند. اما این دو واژه معنا و کاربردی متفاوت دارند و نمی‌توان همواره آنها را معادل و همتراز با هم بر زبان آورد.

سلام، نخستین خطابی است که در مواجهه دو شخص با یکدیگر بر زبان رانده می‌شود. این کلام را هر کس به هر کس می‌تواند بگوید و محدودیتی در بکارگیری آن وجود ندارد. سلام را می‌توان به هنگام روبرو شدن با دشمنان و بدکاران و دُژاندیشان نیز بر زبان آورد و حتی از نظر فقهی، در مقام جواب واجب است. سلام به معنا و مفهوم «ابراز صلح و آشتی» در کشورهای فارسی‌زبان تداول دارد و در کشورهای عربی‌زبان عموماً کلمه «مرحبا» برای این منظور بکار برده می‌شود.

اما درود، نه به صرف مواجهه دو شخص با یکدیگر، که به هنگامی بیان می‌شود که یکی از طرفین، کاری بزرگ یا پسندیده و شایسته انجام داده باشد و طرف دیگر در مقام بزرگداشت و قدردانی و آفرین‌گویی به او «درود» گوید. در نتیجه، گویندهٔ درود تنها یکی از طرفین است و برخلاف سلام نیاز به جواب متقابل ندارد.

در متون ادبیات فارسی و از جمله در آثار فردوسی، نظامی گنجوی، ناصرخسرو، اسدی توسی، خاقانی، سعدی، دقیقی و کسایی مروزی، واژه درود دقیقاً معادل و هم‌معنای با سلام نیست؛ بلکه همتراز با «آفرین»، «تهنیت»، «تحیت» و «صلوات» است. چنانکه صلوات را نیز نمی‌توان همچون درود در جای سلام و خطاب به هر کس بکار برد:

ز یـزدان و از مـا بـر آن کـس درود / کـه تـارش خـرد بـاشـد و داد پـود    فردوسی
بـدان شـارسـان انـدر آمـد فـرود / هـمـی داد نـیـکـی دهـش را درود    فردوسی
ز دارنـده بر جـان آن کـس درود / کـه از مـردمـی بـاشـدش تـار و پـود    اسدی توسی
هـزاران درود و دو چـنـدان تـحـیـت / ز ایـزد بـر آن صـورت روح پـرور    ناصرخسرو

استفاده از درود به جای سلام، کاستن قدر و قیمت و جایگاه واژه درود و برابر کردن یا بی‌قدر کردنِ جایگاه و دستاوردهای بزرگان، کوشندگان و شایستگان با همه گونه اشخاص دیگر و نیز با اشخاص نا درخور است. سلام را به هر کس می‌توان گفت اما درود را به هر کس نمی‌توان گفت و همیشه و همواره نیز به یک شخص نمی‌‌توان گفت.

 

اگرچه این افراد به کاربردن درود به جای سلام را با هدف عدم استفاده از لغات بیگانه ذکر می‌کنند اما در لابه‌لای مکالمه روزمره و مراوده‌هایی که با هم دارند از صدها کلمه انگلیسی، فرانسوی، ترکی و حتی روسی استفاده می‌کنند و تنها بر روی لغات عربی حساسیت خاصی دارند.

متأسفانه برخی از افراد بدون دانستن معنا و مفهوم لغاتی مانند درود، تنها از سر احساسات آن را به کار می‌برند که بهتر است در این خصوص اطلاع‌رسانی‌های مداوم صورت گیرد تا افراد دچار اشتباه نشوند.

پس اینها حتی نمیدانند لغتی که به کار میبرند برای چیست

 

موضوع دوم:(انتقادناشیانه از مطالب و دروغ پراکنی این ملحدین )

خیلی میشنویم طرف ملحد یا اسلام ستیز یا ملی گرا وقتی لب به سخن درمورد یک دین بخصوص اسلام باز میکند میگوید چی فکری درموردم کردی مرد حسابی میدونی دین شما چیه و چیه؟میدونی من چند ساله دارم رو این دین تحقیق میکنم؟ حالا شما اومدی برای ما مدرس شدید؟

 

احتمالا در تلگرام یا یک چت روم باشید با یک پز خند تمسخر امیز به استقبالتان میایند تا غرور کاذب خودرا دو چندان نشان بدهندو با کمال گستاخی میگوید :من ازدین شما انتقاد میکنم این حق من است که نقدی داشته باشم ازادی بیان خب یعنی چی؟

 

پاسخ ما به این گفته های واقعا بدرد نخورودروغ:

اولا ببینیم این نقد نقد کردن اینان چیه؟

تفاوت نقد و انتقاد چیست؟

 

نقد:

 دیدن نیمه خالی و پر لیوان است و مبتنی بر معیارهای جمعی و عقل است و کمتر دچار اشکال می شود. نقد دیدن نقاط قوت و ضعف به طور همزمان است. نقد یک طرفه نیست و می خواهد مشکلی را حل کند.

یعنی شما باید انقد دقیق و با مطالعه بوده باشی دمورد ان تفکر یا دین که میخواهی نظر بدی روش که طرفی که مخالف شماست ان را بخواند جای برای شک برایش نماند به این میگن استدلال قوی

 

اما انتقاد:

در انتقاد اغراض شخصی وارد می ­شود. انتقاد پیامی است معطوف به ارائه جنبه‌های منفی و معایب پدیده‌ها، رویدادها، موضوعات، اندیشه‌ها، دستاوردها، اعمال و به طور خلاصه تمامی مسائل اجتماعی و انسانی. در واقع مطلب انتقادی مطلبی است که خصیصه اصلی آن جهت‌گیری منفی و واضح نسبت به یک عمل، اندیشه و رویداد باشد.

 

در یک کلام شما فقط میای طرفو یا افکارشو یا دینشو تخریب منفی میکنی و بدون زره ای مطالعه در جهت نابودی ان تفکر لب به انتقاد میبندی که کاریم نداره برای اینکار کافیه یه دهن گیر بیاری با یه گوش مفت همین کاری که اینان شبو روز انجام میدهند(ملحدین)طفلکا حتی نمیدونند نقد چیه ...

 

اما موضوع قابل بحث سوم ما(بیوگرافی عایشه رض)

 

ام‌المؤمنین عایشه-رضی الله عنها- در شهر مکه به سال چهارم بعثت دیده به جهان گشود و در سن ۷سالگی پیامبر اسلام-صلی الله علیه وسلم- ایشان را به نکاح خود درآورده و در

مدینه در ماه شوال سال دوم هجری و در سن ۹سالگی زندگی زناشویی را با ام‌المؤمنین شروع فرمود

ام‌المؤمنین-رضی الله عنها- نامشان (عایشه دختر ابی‌بکر پسر ابی‌قحافه تیمیه) دختر اولین صحابی و جانشین و محبوب‌ترین یار پیامبر (ابوبکر صدیق-رضی الله عنه-) می‌باشد و مادرشان «ام رمان» دختر عامر نام دارند. 

پیامبر-صلی الله علیه وسلم- با درخواست و آرزوی خودشان ام‌المؤمنین را انتخاب نکرداند، بلکه چندین مرتبه تصویر عایشه-رضی الله عنها- را در خواب به ایشان نشان داده‌اند که در آینده همسر پیامبر-صلی الله علیه وسلم- خواهد شد.

 

 در این مورد پیامبر-صلی الله علیه وسلم- می‌فرماید: دوبار در خواب تو را به من نشان دادند که در دو لایه از ابریشم پیچیده شده بودید، ملائکه‌ای که تو را به من نشان می‌داد، می‌گفت: این همسر شماست، هنگامی که ابریشم را باز کرده تو را می‌دیدم می‌گفتم: اگر از طرف خدا باشد این کار انجام می‌گیرد.

صحیح بخاری، ج۳، ص۱۴۱۵، حدیث: ۳۶۸۲؛ صحیح مسلم، ج۷، ص۱۳۴، حدیث: ۶۴۳۶ 

هر چند ام‌المؤمنین از پیامبر-صلی الله علیه وسلم- فرزندی نداشته اما پیامبر-صلی الله علیه وسلم- به خاطر محبت عبدالله خواهرزاده‌ی ام‌المؤمنین عایشه-رضی الله عنها-، به ایشان کُنیه‌ی (ام عبدالله) داده بودند

 

پیامبر بیشتر از همه ایشان را دوست داشته‌اند، عمربن عاص-رضی الله عنها- روایت می‌کند، می‌فرماید: از پیامبر-صلی الله علیه وسلم- سؤال کردم چه کسی را از همه بیشتر دوست داری؟ فرمودند: عایشه، گفتم از مردان؟ فرمودند: پدر عایشه.

 صحیح بخاری، ج۳، ص۱۳۹۳، حدیث: ۳۴۶۲؛ صحیح مسلم، ج۷، ص۱۰۹، حدیث: ۶۳۲۸

 

یکی از عالمان و فقیهان در میان همسران و یاران پیامبر-صلی الله علیه وسلم- بوده، هر وقت میان صحابه بر سر مسأله‌ای اختلاف می‌افتاد به ایشان مراجعه می‌کردند تا آن مسأله را برایشان حل نمایند. در طول زندگی پربار خودشان با پیامبر-صلی الله علیه وسلم- حدود ۲۲۱۰حدیث را از ایشان حفظ و روایت کرده‌اند. 

ابن‌کثیر در مورد ام‌المؤمنین-رضی الله عنها- می‌فرماید:

در میان هیچ قومی زنی به تیزهوشی و سخنوری عایشه-رضی الله عنها- رشد نکرده است

البدایه النهایه، ج۳، ص۱۲۹

 

 

 امام ذهبی در مورد ایشان می‌فرماید:

 هوشیار‌ترین و عالم‌ترین زن در میان امت است، نه در میان امت محمد و نه در میان هیچ قوم دیگری مثل ایشان سراغ ندارم

سیر اعلام النبلاء، ج۳، ص۱۱۹

 

 

حال همین خود جای بسی تامل است که چرا محمد صلی الله علیه وسلم

زنی جوان را برای زندگی در اواخر عمر خود برمیگزیند:

ازدواج مردی ۵۲ ساله با دختری ۹ ساله ، چرا ؟


این سوالی است که برای درک جواب ،باید دقت کنید:
ببینید آنوقت ها دوربین فیلم برداری و ضبط صوت نبود و قرار بود محمد آخرین پیامبر جهان هستی باشد لازم بود دستورات ایشان به بشریت برسد

شما دیدید ده سال زندگی رسول الله در مدینه آنقدر مهم بود که در هر لحظه زندگی جهانیان در هر عصر ، تاثیر داشته و دارد
و حضرت عایشه برای این نقش انتخاب شدند و بصورت یک دوربین برای ثبت سنت به کار امت آمدند و راز این ازدواج در همین است
او ۱۰ سال از مهم ترین سالهای زندگی رسول الله را در کنار ایشان بودند
و بعد از وفات ایشان ۴۷ سال دیگر زنده بودند، و این تفاوت زمانی در وقت مرگ این زوج ، سبب شد تا زن ،خاطرات خود از شوهر را تا مدت زمانی طولانی به مردم بگوید و مردم ثبت کنند

بله چنین نیک و زیبا روشن میشود که یکی ازدلایل ازدواج محمد صلی الله علیه وسلم

بعد 52سال سن و بیوه زن گرفتن به سراغ یک زن باهوش برای نشر دینش برود که این خود تیری برپیکر ملحدین یاوه سرا است

در مورد بخشندگی و مهربانی ام‌المؤمنین عایشه-رضی الله عنها-، «ام دره» روایت می‌کند که:

 نزدیک به ۱۰۰هزار درهم برای ایشان فرستادند، ایشان روزه بودند، نشستند و شروع به تقسیم پول‌ها کردند، تا مغرب هیچ پولی نزدشان باقی نماند، بعد که خواست افطار کند، فقط نان و روغن داشتند تا با آن افطار نمایند، «ام دره» می‌گوید: به ایشان گفتم: نمی‌توانستی از این همه پول یک تیکه گوشت

 می‌خریدی تا با آن افطار کنی؟ فرمودند: عصبانی نشو اگر زود‌تر می‌گفتی به حرفت گوش می‌کردم. 

سرانجام ام‌المؤمنین عایشه صدیقه-رضی الله عنها- به سال۵۸ هجری، شب سه‌شنبه هفدهم رمضان، در شهر مدینه‌ی منوره درگذشتند و وصیت کردند که ابوهریره-رضی الله عنه- آن صحابی بزرگوار پیامبر-صلی الله علیه وسلم- نماز جنازه‌ی ایشان را ادا کنند، جناره‌ی مبارک ایشان در گورستان بقیع دفن شده است.

اما موضوع چهارم و اغاز شبهات سن ایشان و رسول ص:

خیلی وقتها دیدیم که ملحدین خنگ و بی علم به علوم اسلامی (منفعت طلب)در فضای مجازی میگویند:

جناب مسلمان شما قبول میکنی الان خواهرت با یک پیرمرد 9ساله ازدواج کنه؟

ایااصلا اون دختر به سن بلوغ رسیده که بخوای باهاش همبستر بشی که پیامبرتان شد؟

ایا واقعا میشه العیاذالله پیامبر شما را اینچنین پاک اسم گذاشت؟

وشخص مسلمانم که تو ذهنش فقط فکرش یه کودک به بلوغ نرسیده تصور میشه مجبوره یا عقیدشو ببازه یا قضیه رو بپیچونه چون نمیخواد با تصورش مبارزه کنه و این چنین میشود که شخص مسلمان دچار شبهه میشود.

 

اما پاسخ ما به این سوالات =

برای سنجش اختلاف سِنی میان پیامبر-صلی الله علیه وسلم- و ام‌المؤمنین عایشه-رضی الله عنها-، که آیا منطقی و اصولی بوده است یا خیر؟ چند معیار و میزان وجود دارد که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانیم در این باره حکم صادر کنیم. 

این معیار‌ها عبارتند از: معیار و میزان شرعی، معیار قانونی، معیار علمی و پزشکی، معیار آداب و رسوم اجتماعی. 

خداوند به طور عموم نسبت به تمام کارهای پیامبر-صلی الله علیه وسلم- می‌فرمایند

: وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ * إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَىٰ) [نجم: ۳-۴

 یعنی پیامبر-صلی الله علیه وسلم- هیچ چیزی از خود نمی‌گوید بلکه آنچه می‌گوید

 وحی و پیامی است که به آن فرمان داده شده است. 

 

بنابراین با این معیار عمومی یقین داریم، که اگر ازدواج پیامبر-صلی الله علیه وسلم با ام‌المؤمنین عایشه-رضی الله عنها- کوچک‌ترین مشکل و ایرادی به همراه می‌داشت، خداوند متعال در مورد آن سکوت نمی‌کردند و از انجام آن نهی می‌فرمودند -. 

علاوه بر این در چندین فرموده و حدیث، با اسناد صحیح آمده که ازدواجشان با آرزو و خواست پیامبر-صلی الله علیه وسلم- همراه نبوده، بلکه خداوند از طریق وحی به ایشان دستور ازدواج داده‌اند و جبریل چندبار تصویر ام‌المؤمنین عایشه -صلی الله علیه وسلم- را به پیامبر-صلی الله علیه وسلم- نشان داده‌اند و به ایشان ابلاغ کرده‌اند که این زن در آینده همسرش خواهد شد و باید با ایشان ازدواج کن 

بنابراین از نگاه شرع بر این کار پیامبر-صلی الله علیه وسلم- هیچ‌گونه اعتراضی وارد نیست، لذا هرکس از این ازدواج ایرادی بگیرد و یا آن را غیرمنطقی بداند، خواسته یا ناخواسته به فرمان و دستور خداوند ایراد وارد نموده و به‌طور یقین چنین باور و نظری به ایمانش خدشه وارد خواهد نمود. 

 

معیار و میزان علمی و پزشکی

 

از نظر علمی هم ثابت شده است که دختران در مناطق گرمسیر به نسبت دختران مناطق سردسیر زود‌تر بالغ می‌شوند. برای نمونه در بیشتر مناطق خلیجی دختران در سن ۸تا ۹سالگی بالغ می‌شوند، اما در مناطق سردسیر بین ۱۳تا ۱۴سال بالغ خواهند شد. 

ام‌المؤمنین عایشه-رضی الله عنها- هم در مناطق گرمسیر زیسته به خاطر همین عالمان اسلامی اجماع دارند بر اینکه هنگام رفتن ایشان به منزل پیامبر ۹ سال داشته‌اند؛ یعنی به سن بلوغ رسیده بودند. البته در مورد قضیه‌ی سن ازدواج ام‌المؤمنین عایشه-رضی الله عنها- اختلاف نظراتی وجود دارد

که علمای محقق سن ازدواج ایشان را با دلایل موثق تاریخی بیشتر از این سن -۹سالگی- می‌دانند. 

حال ببینیم ایا میشود در مناطق گرم سیر انهم در 1400 پیش ازدواج کرد؟

فﺮﺍﻧﺴﻮﯼ ﻣﺎﻧﺴﺘﮑﯿﻮ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ Spirit of laws ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ :

Women are marrigeable in hot climtes at eight

nine and ten years of age

ﺯﻥ ﺩﺭ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﮔﺮﻡ ﺩﺭ ﺳﻨﯿﻦ 10-9-8 ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺯﺩﻭﺍﺟﻪ

ﻣﻨﺒﻊ : The Spirit of Laws

http://oll.libertyfund.org/titles/montesquieu-complete-works-vol-1-the-spirit-of-laws

تصویری از کتاب

معیار و میزان آداب و رسوم اجتماعی

قبل از هر چیز وقتی که می‌خواهیم در مورد عملی که در گذشته انجام پذیرفته حکمی صادر کنیم، که این کار انجام شده، از لحاظ آداب و رسوم، صحیح بوده یا غلط؟ باید مقتضیات زمانی و آداب و سنن اجتماعی زمان و مکان عمل انجام شده را در نظر بگیریم و آن را فراموش نکنیم در غیر این صورت حکم صادره ظالمانه و ناقص خواهد بود. 

ازدواج پیامبر-صلی الله علیه وسلم- نیز با ام‌المؤمنین عایشه-رضی الله عنها- بیشتر از ۱۴۳۰سال قبل، انجام گرفته به همین خاطر نمی‌توان با دیدگاه سده‌ی۲۱ و آداب و سنن دنیای معاصر حکم به درستی و نادرستی آن بدهیم، بلکه باید به زمان و مکانی که این ازدواج روی داده است، برگردیم. 

 چون آن زمان در میان قوم عرب به طور عموم و به طور خاص در میان قریش و مردم مکه، قضیه‌ی سن ازدواج، چیزی نبوده که به آن توجه کرده و آن را ملاک و معیاری برای ازدواج قرار دهند. به همین خاطر چنین ازدواج‌هایی خیلی مرسوم بوده است. 

باید گفت: قبل ازدواج پیامبر-صلی الله علیه وسلم- با ام‌المؤمنین عایشه-رضی الله عنها-، پیامبر-صلی الله علیه وسلم- با دو زن دیگر، که سن هر کدام ۱۵سال بیشتر از سن خودشان بوده، ازدواج کرده‌اند، درحالی‌که هر دو بیوه‌زن بودند. 

بعداً که پیامبر-صلی الله علیه وسلم- با ام‌المؤمنین عایشه-رضی الله عنها- ازدواج می‌کنند، چنین کاری هم کاملاً عادی بوده و کسی آن را به عنوان ایرادی علیه پیامبر-صلی الله علیه وسلم- مطرح نکرده است. در‌حالی‌که مخالفین زمان پیامبر-صلی الله علیه وسلم- هر لحظه دنبال ایراد و بهانه‌ای بوده‌اند که از ایشان گرفته و کارشان را زشت شمارند. 

نمونه‌ی چنین ازدواجی نیز در آن زمان خیلی مرسوم بوده است، که اگر پیامبر-صلی الله علیه وسلم- هم مثل انسان‌های عادی بودند و تاریخ لحظه به لحظه‌ی زندگی ایشان را ثبت نمی‌کرد، این ازدواج هم مثل صد‌ها و هزاران نمونه‌ی مثل خودش اصلاً به چشم نمی‌خورد و تاریخ هم به آسانی از کنارش می‌گذشت. 

برای نمونه باید گفت: عبدالمطلب پدر بزرگ پیامبر-صلی الله علیه وسلم- در زمان خود با «هاله» عموزاده و هم سن و سال آمنه مادر پیامبر-صلی الله علیه وسلم- ازدواج کرده‌اند، که بعداً آمنه را به ازدواج پسرش عبدالله، پدر پیامبر-صلی الله علیه وسلم- درآورده است. 

همچنین امام عمر-رضی الله عنه- با ام‌کلثوم دختر امام علی-رضی الله عنه- ازدواج کرده‌اند، که سن امام عمر از امام علی-رضی الله عنهما- بیشتر بوده است. 

حال این آداب و رسوم اجتماعی که در زمان خود مرسوم بوده، تا چه حد با آداب و رسوم دنیای ما همخوانی و مطابقت دارد و موردپسند است، یا خیر؟ مسأله‌ی دیگریست. 

لذا اختلاف زمانی بین آداب و رسوم به خودی خود، هرگز نمی‌تواند معیار و برتری یکی بر دیگری باشد، بلکه میزان و معیار برتری هر کدام، میزان و ترازوی شرع است که در این مورد قضاوت نموده و ثابت می‌کند کدام یکی بهتر و صحیح‌ترند. 

 

معیار های اسلام برای ازدواج :۱.عدم وجود ضرر٢.قدرت جسمانی٣.قدرت عقلی۴.تفاهم اجتماعی.

در واقع اگر این معیار ها را تطبیق دهیم سنهای متفاوتی به دست می آید.ما قانون ثابت سنی نداریم.چون این خلاف عدالت است به همین خاطر در اسلام معیار داریم.گاهی اوقات شاید ۱۸ ساله باشید.شاید ۳۰ ساله باشید. گاهی اوقات بعضی افراد در بریتانیا به سن ۳۰ سال میرسند و مادرشان میگوید تو هنوز آماده ازدواج نیستی. به همین خاطر ما معیار میگذاریم و اجبار به پیروی از عدد خاصی نمیکنیم.جناب ادمین این سکولاریسم شمارو مورد حمله قرار میده! میدونی چرا؟؟بزار بهت بگم! سن ازدواج در یونان ۱۳.اسپانیا ۱۲.آمریکا ۲۱.در بریتانیا ۱۶ و....حتی در کشورهای سکولار(از نظر شما مهد تمدن) اختلاف سن ازدواج وجود داره .یعنی یکی تو یه کشور سکولار متاهل به حساب میاد در کشور سکولار دیگر بچه آزار! باید تا اینجا شماها موافقم باشید.

(برگرفته از کلیپ)

گفتار پایانی:

پس با اگاهی میتوانیم این دروغ پراکنی های ملحدین را ریشه کن کنیم و کاسه کوزه انهارا به هم بریزیم اینها به عده هستند که هیچوقت مطالعه بیشتر از 10 خط مقاله را همراهی نکردند و وقت خودرا بریا مطالعه دین اسلام و دیگر تفکرات صرف نکردند بخصوص این ملیجکهای الحادی ایرانی (البته اکثر اینان در یک چیز مشترک هستند انهم کوروش هخامنشی وباستانگرایی است)

 

مثلا به اینان بگی کوروش با محارمش ازدواج کرده میگن بابا رسم 2500 ساله ان زمان با الان فرق داره به این میگن انصاف از نوع الحادی ایرانی..

امیدوارم این مقاله بنده رد شبهه ای از خواهران وبرادران کرده باشد

به امید روزی که انقد عالم دینی داته باشیم که امثال این ملحدان را لال بیبنیم

 

ودراخر طلب دعای خیر از شما دارم وتقاضادارم این مقاله را به دست جوانان برسانید تا بخوانند

باتشکرنویسنده: سروش صادقی -26اذر-1395-کردستان ایران

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۸
سروش صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی